tirsdag den 24. september 2013

I dag er der kun tre mdr til....

Jeg plejer at være en af dem, der først begynder at tænke på jul sidst i november. Men i år skal det være anderledes! Så i dag har jeg en date med Lise, der handler om juledekorationer, julesokker, kalenderlys, hjerter, juletræstæpper og alle mulige andre ting der kan hækles! 

Har du nogle gode ideer til hvad vi kunne lave - og som alle mine læsere kunne få glæde af (som eks. juletræetkoglerne eller juletræstæppet), så skriv det gerne herunder. Vi har mange ideer, men måske har du noget skørt i tankerne der topper vores? 

Jeg skal ud at købe gløgg.....

11 kommentarer:

  1. Kuglerne er mega fede, Camilla! :-)

    SvarSlet
  2. Hvad med nogle snefnug?
    Eller en stor julestjerne til at sætte på toppen af juletræet? (ok, det er måske lidt for skørt, og jeg ved ikke, om jeg selv ville have en hæklet stjerne på toppen af træet, men idéen faldt mig lige ind) :-D

    SvarSlet
  3. De er rigtig fine, de julekugler. Fedt med lidt glimmer ind i mellem. :-)

    SvarSlet
  4. Super flotte kugler. Er vild med de ikke er i de typiske julefarver :)

    SvarSlet
  5. Måske et lille rensdyr? Eller noget liret pynt til en adventskrans.
    Glæder mig til en opskrift på en julesok.

    SvarSlet
  6. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  7. Jeg er vild med at hækle små svampe, som også kan bruges til at hænge på juletræet - det var 3 små, hæklede svampe på juletræet sidste år. Det må gerne blive til flere. Man kunne også lave andre ting til at hænge på træet. Man kunne eksperimentere med at hækle lakridskonfekt og julestokke? Det tror jeg selv, jeg skal forsøge mig med senere på året. Eller andre jule-agtige småtingsophæng.
    P.S. Tak for hyggelig workshop i tunesisk hækling her til aften!
    (Psst. Se evt. svampene her på min egen blog: http://hjemmelavet-ananas.blogspot.dk/2013/06/frisk-fra-skovbunden.html )

    SvarSlet
  8. Jeg havde rigtig meget lyst til at lave en megadoily som juletræstæppe sidste år.. den blev dog aldrig til virkelighed..

    SvarSlet
  9. Wowww de er flotte de kugler. Hvor mon man kan finde din opskrift på dem?

    SvarSlet
  10. Nej, desværre. De er hæklet ud fra fri fantasi :)

    SvarSlet