fredag den 4. november 2011

Fredag er gavedag! - Vi giver jer: Pencil sweaters!



























Inspireret af disse pencil sweaters fundet via Pinterest har vi i dag lavet en opskrift på et mikro-hækleprojekt, som vil vække maksimum glæde!


En sweater til din blyant:


Hæklenål nr. 3
Garn der passer i tykkelsen


Slå 8 lm op.
Hækl fm i rækker, indtil stykket måler ca. 5 cm.
Bryd garnet med en lang garnende.
Hæft ender og sy stykket sammen om blyanten med den lange garnende.


Du kan frit lave striber eller forskellige masker.


Ja, måske lidt skørt! Men nu fryser dine blyanter ikke i vinter, og måske bliver du endda det store samtaleemne på din arbejdsplads, når dine kolleger interesserede vil vide, hvorfor dine blyanter har fået trøjer på...!


Rigtig god fredag!

4 kommentarer:

  1. Jeg ELSKER dem!

    Tænker at det kunne bruges som kalendergave eller i en pakke leg, slut med dårlige gaver i pakkeleg :)

    I hvert fald vil jeg skynde mig ud og finde nogle kedelige blyanter jeg kan klæde på :)

    P.s. Man kan også lave overtøj til sit viskelæder ;)

    SvarSlet
  2. Jeg synes der skal ærmer på. Det vil jeg prøve, når jeg altså har fundet mine bortkomne hæklenåle.

    SvarSlet
  3. :-) Der er så skørt, at det må prøves :-)

    SvarSlet
  4. Utrolig, så med god ser perfekt, smuk morgen, tak for deling.

    SvarSlet